Proces Zapewnienia Jakości

Naszym celem jest zapewnienie stale wysokiego poziomowi jakości, któremu możecie Państwo zaufać.

Troszczymy się o to aby sprzęt przed wysyłką przechodził rygorystyczne testy, poniżej krótki przegląd naszego Procesu Zapewnienia Jakości (QA):

  1. Ocena wizualna i inspekcja fizyczna.
    1. Identyfikacja sprzętu – sprawdzamy numery części (PN), numery seryjne (SN), wersje sprzętu (HW rev) zanim zaczniemy dalszy proces.
    2. Każdy sprzęt jaki przyjmujemy jest sprawdzany czy nie posiada uszkodzeń fizycznych. Obudowy sprawdzamy czy nie zostały uszkodzone w transporcie, czy mają rysy. Sprawdzamy również złącza na ‘backplane’, złącza rozszerzeń, wszelkiego typu inne gniazda oraz panele czołowe urządzeń, przyciski na panelu frontowym.
    3. Gdy wizualnie sprawdzamy karty sieciowe i moduły sprawdzamy stan złącz konektorowych, sprawdzamy czy urządzenie nie ma ‘spuchniętych’ kondensatorów, zepsutych lub brakujących części lub komponentów. Z każdym urządzeniem wrażliwym na elektryczność statyczną obchodzimy się zgodnie ze standardami obowiązującymi w branży odnośnie uziemienia stanowisk pracy (‘ESD control – ElektroStatic Discharge control’).
    4. Odkurzamy zakurzony sprzęt sieciowy i serwery jeżeli tego wymagają.
    5. Urządzenia, które przeszły ten etap przechodzą do procesu testowania.
  2. Testowanie, przywracanie ustawień fabrycznych i kasowanie danych.
    Jest to kluczowa faza procesu. Testowanie sprzętu sieciowego Cisco jest wykonane przez inżynierów z certyfikatami Cisco.
    1. Automatyczny test urządzenia (‘POST - Power-On-Self-Test’) wszystkich urządzeń i zainstalowanych modułów, sprawdzenie komunikatów o błędach jeżeli takie są.
    2. Usunięcie ochrony hasłem (jeżeli było skonfigurowane).
    3. Uruchomienie komend diagnostycznych specyficznych dla danego sprzętu.
    4. Test modułu wentylatorów, sprawdzenie poprawności pracy.
    5. Test zasilaczy, mocy wyjściowej oraz temperatury roboczej obudowy.
    6. Wyniki testów są zapisywane, przypisane do numeru seryjnego testowanego urządzenia. Notujemy wersję sprzętu, wersję firmware, wersję software, specyfikację pamięci i storage – pamięć flash, NVRAM, DRAM, napędy dyskowe itd.
  3. Reset do domyślnych ustawień fabrycznych.
    W tej fazie troszczymy się aby refabrykowany przez nas sprzęt był gotowy do instalacji i dostarczony w takim stanie konfiguracji w jakim producent dostarcza nowe urządzenia.
    1. Pliki konfiguracyjne i wszystkie dane z konfiguracji sieci są usuwane i przywracane są domyślne ustawienia fabryczne, dotyczy to każdego sprzętu używanego, który refabrykujemy; w przypadku dysków serwerowych stosujemy 3-krotne wymazywanie danych sektor po sektorze.
    2. Sprzęt, który przeszedł tą faze procesu jest oznaczany jako sprzęt gotowy do sprzedaży.
  4. Upgrade sprzętu, konfiguracja według wymagań projektu.
    1. Konfiguracje są tworzone według specyfikacji zamówienia, instalujemy karty sieciowe, moduły rozszerzeń itd.
    2. Wykonujemy test upgrade’owanej konfiguracji. W każdym przypadku upgrade’u pamięci, zasilaczy czy też modułów cała konfiguracja po złożeniu jest testowana ponownie i zapisywany jest log po upgrade.
  5. Finalna kontrola i wysyłka.
    1. Przed pakowaniem następuje weryfikacja czy numery części i numery serii odpowiadają specyfikacji zamówienia.
    2. Drukowanie specyficznych dla klienta etykiet z kodami kreskowymi lub innym typem etykiet (jeżeli wymagane).
    3. Przygotowanie odpowiedniej ochrony sprzętu w czasie transportu – chronimy sprzęt przed wstrząsami w czasie przewozu, kondensacją wilgoci i niekontrolowanym wyładowaniem elektryczności statycznej, wszystkie komponenty potencjalnie wrażliwe na elektryczność statyczną są pakowane w specjalne antystatyczne opakowania.
    4. Dodajemy uchwyty rackowe, kable konsolowe, właściwe dla kraju przeznaczenia kable zasilające.
    5. W końcu paleta lub pudełko jest gotowe aby przetrwać każde nawet niewłaściwe traktowanie w czasie transportu. Gdy zamówienie jest wysłane klient otrzymuje spodziewany numer konosamentu i spodziewany czas dostawy.